Programma Cocreate: Rapid Prototyping series

7050080173_1de9619845_o
3 FEB – CO-CREATIE EN OPEN INNOVATIE: INLEIDING EN JURIDISCHE ASPECTEN
Wat is co-creatie precies en waarom is het zo belangrijk? Hoe past user-centred design in dit plaatje en hoe is dit gelinkt met prototyping? We onderzoeken in deze sessie ook de juridische drempels in zake co-creatie en open innovatie en leren die aan te pakken of te vermijden. We praten over de voor- en nadelen van intellectual property en non-disclosure agreements.
10 FEB – 3D-PRINTING: TRENDS IN LOW-COST PROTOTYPING
Naast een algemeen overzicht van de huidige technologieën gaan we dieper in op de low-cost machines en oplossingen die voor handen zijn zonder te moeten investeren in machines. Gebruikers lichten hun machines en materialen toe en vertellen over de toepassingen die ze erop verwezenlijken. Natuurlijk gaan we ook zelf aan de slag met een 3D-printer.
17 FEB – LASERCUTTING: MOGELIJKHEDEN EN MATERIALEN
Je krijgt een overzicht van betaalbare modellen en services op vlak van lasercutting. Verder gaan we in op de uitgebreide range van toepassingen waarvoor een lasercutter gebruikt wordt in prototyping: van architectuurmodellen en pepakura over houten meccano, textiel, grafische toepassingen en afgewerkte behuizingen.
24 FEB – 2D/3D SOFTWARE: WAARVOOR IS HET GESCHIKT EN WAT KOST HET?
De meeste 3D prototypes beginnen met een digitale versie in een gepast bestandsformaat. Deze workflow vraagt een aantal software-stappen. Vroeger waren deze ontwerp- en bewerkpakketten zeer kostelijk en was de leercurve zeer steil. Tegenwoordig zijn er ook toegankelijkere alternatieven. Naast een inleiding over een aantal technische begrippen als solid vs. surface modelling, polygonen, NURBS of parametrisch design, nemen we een aantal programma’s voor 2D en 3D modelling onder de loep.



Comments are closed.